• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۰۴/۰۷ 
  • کد خبر : ۱۵۷۸۹
دلشوره قبل از امتحان، قابل كنترل است، جای نگرانی نیست

دلشوره قبل از امتحان، به تجربه نگرانی بیش از حدی گفته می شود که در هنگام امتحانات برای فرد ایجاد می شود که می تواند عملکرد فرد را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.

لیلا پورذوالفقار، کارشناس مسئول سلامت روان شبکه بهداشت و درمان شهرستان آوج با عنوان این تعریف از دلشوره قبل از امتحان، اضافه کرد: این دلشوره به دلایل مختلفی قبل یا در حین آزمون بروز می کند و نشانه های آن به صورت علائم جسمانی، شامل: تپش قلب و دل پیچه و همچنین علائم هیجانی و رفتاری که خود را به صورت دلشوره، نگرانی، لرزش دست و گریه کردن نشان می دهند، ایجاد می شود.

این کارشناس، دلایل این دلشوره را تجربیات ناموفق، اهمیت امتحان و ضعف در اعتماد به نفس دانست و انجام فعالیت بدنی، استراحت کوتاه در جلسه امتحان و حفظ آرامش را از راهکارهای غلبه بر دلشوره امتحان دانست.

به گفته این روانشناس، نکته اصلی برای درمان این نوع از دلشوره این است که فرد به این باور برسد که دلشوره موجود به دلیل افکار منفی ایجاد شده است و با کنترل افکار می توان بر این چالش غلبه کرد.

پورذوالفقار، این اطمینان را داد که جای نگرانی وجود ندارد؛ زیرا با انجام تکنیک های موجود می توان بر دلشوره قبل از امتحان غلبه کرد و در صورت دلشوره بالا و کنترل نکردن آن، مراجعه به مشاور می تواند تا حد زیادی کمک کننده باشد.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0